Oktánový posilňovač JLM zabezpečuje zvýšenie oktánové číslo v palive o 2 až 4 body. Produkt je šetrný k životnému prostrediu.
Počet bodov, o ktoré oktánový zosilňovač reálne zvýši oktánové číslo, závisí od kvality a oktánového čísla paliva samotného. Kvalita paliva sa môže líšiť v závislosti od dodávateľa, krajiny alebo regiónu. Oktánové číslo benzín Natural 95 sa dá ľahšie zvýšiť ako benzín s oktánovým číslom 98. Laboratórne testy ukazujú, že účinok zosilnenia pri priemernom palive je približne o 3 body.
Vďaka čistiacim, chladiacim a mazacím vlastnostiam zlepšuje JLM Octane Booster výkon motora a znižuje spotrebu paliva. Okrem toho JLM Octane Booster zaisťuje hladší chod motora a tesniace plochy ventilov a sedlá ventilov sú chránené pred nadmerným opotrebením a nárazmi.
Výhody
Zvyšuje oktánové číslo o 4 body (v závislosti od druhu paliva)
Čistí, maže a chladí časti motora
Znižuje prípadnú potrebu nákladných opráv
Zabraňuje nadmernému opotrebovaniu ventilov, sediel ventilov a tesniacich plôch ventilov
Optimalizuje výkon motora
Znižuje spotrebu paliva
Eliminuje kolísanie otáčok pri voľnobehu
Dôležitý hlavne pre moderné automobily (citlivé na kvalitu paliva)
Klepanie motoru
Benzínové a plynové motory fungujú tak, že iskra zo sviečky zapáli zmes benzínu alebo plynu. Použitie nesprávneho alebo znečisteného benzínu, je veľkou záťažou pre motor hlavne v nízkych otáčkach. Môže to spôsobiť nepravidelný chod motoru, trhaniu, klepaniu a v konečnom dôsledku k problému s chladením. Príčinou je to, že nedôjde k zapáleniu zmesi benzínu v spaľovacej komore, alebo zmes bude zapálená príliš skoro, alebo naopak neskoro.
K zapáleniu zmesi dôjde v štádiu, keď sa ešte piest stláča. V tomto prípade je zmes spaľovaná keď ide piest v pohybe smerom hore. Dôsledkom je počuteľné klepanie motoru. V tomto okamihu pôsobí na protipohyb piestu nadmerná sila, čo spôsobuje neštandardné zvyšovanie teploty v spaľovacej komore. V dôsledku toho môže dôjsť k poškodeniu komponentov motora, napríklad k prepáleniu piestu, alebo jeho zdeformovaniu.
Výrobcovia motorov hľadajú už od vytvorenia spaľovacieho motora chemické riešenia, ktoré by zabránilo klepaniu motora. V roku 1920 inžinieri spoločnosti General Motors objavili oktán. Oktán alebo “Oxynate” je uhľovodík, ktorý sa extrahuje z ropy a znižuje pravdepodobnosť alebo zabraňuje náchylnosti paliva na samovznietenie. Pridaním oktánu ako prísady do benzínu sa vyriešil problém klepania motora.
Rôzne druhy oktánu existujú už mnoho rokov. Prísada pozostáva v zásade z organickej zlúčeniny metyl-terc-butyléteru (MTBE), benzínu, toluénu alebo metylbenzénu, etylbenzénu, xylénu (BTEX), etanolu a olova. Uvedená chemická zložka okrem toho, že zabraňuje klepaniu motora, má aj ďalšie výhody. Zabezpečuje lepšie chladenie a mazanie motorových častí a znižuje zanesenie a znečistenie mechanických častí v motore.
JLM Octane Booster
Aj keď niektoré chemické komponenty (napr. olovo) mali ďalšie pozitívne vlastnosti, ako je chladenie a mazanie, prestali sa používať, alebo boli zakázané hlavne kvôli ochrane zdravia a životného prostredia. Oktánové číslo predstavuje referenčnú hodnotu pre odolnosť motora proti klepaniu. Čím vyššie je oktánové číslo, tým je benzín robustnejší, stabilnejší a dokáže odovzdať viac energie.
Oktánové čísla poznáme podľa označenia dostupného benzínu RON 95 a RON 98. Skratka RON - Road Octane Number označuje triedu oktánového čísla benzínu. Natural 98 zaisťuje lepšiu kvalitu vznietenia a pomáha rovnomernému a správnemu zapáleniu paliva. Technologický vývoj v automobilovom priemysle umožňuje benzínovým motorom bežať na stále nižšom oktánovom čísle bez toho, aby spôsobovali akékoľvek problémy.
Chladiace, mazacie a čistiace komponenty v benzíne sa však výrazne znížili alebo dokonca úplne vymizli. V moderných automobiloch je to jeden z dôvodov, prečo sa okrem iného rýchlo znečistí systém prívodu paliva, ventily a ventilové sedlá motora.
Pre motory starých klasických automobilov, ale aj modernejších automobilov, ktoré sú staršie ako 15 rokov, môže byť nízke oktánové číslo fatálne.
Použitie
Jedna 250 ml fľaša Octane Booster ošetrí 40 až 60 litrov benzínu.
Spoločnosť JLM odporúča pridávať pravidelne Octane Booster, najlepšie pri každom tankovaní vozidla. Životnosť motora závisí od veku vozidla, kvality benzínu a krajiny, v ktorej je vozidlo prevádzkované.
Ako použiť jednotlivé produkty?
JLM Diesel Rapid Fuel System Cleaner je vysoko koncentrovaný čistič naftového systému, ktorý vstupuje do motora nezriedený cez palivový filter a odstraňuje usadeniny sadzí v palivovej systéme, zo vstrekovačov, ventilov, piestov a zo spaľovacej komory.
Návod na aplikáciu
Dôležité:
- Nestriekajte priamo cez medzichladič
- Pri aplikácii čistiaceho prostriedku JLM EGR môže dôjsť k zvýšeniu alebo zníženiu otáčok motora a môže dôjsť k zrážaniu naftového motora. Je to spôsobené pridaním kvapaliny a zmenou pomeru vzduch / palivo.
3. Spustite motor a nechajte bežať na voľnobehu.
4. Výrobok rozstrekujte v krátkych intervaloch 1 až 2 sekundy do sacieho potrubia. Po každom rozprašovaní sa môžu otáčky motora zvýšiť alebo znížiť; počkajte, kým sa znova stabilizujú otáčky motora.
5. Ak počas aplikácie klesnú otáčky motora, je ich potrebné zvýšiť, aby sa zabránilo zhasnutiu motora (až približne 2000 otáčok za minútu)
6. Ak v priebehu aplikácie vzrastajú otáčky motora alebo sa objavý klepanie motora, počas prevádzky nechajte motor na voľnobehu. Nepridávajte!
7. Pri niektorých vozidlách je aplikácia jednoduchšia s použitím dodatočnej predlžovacej trubice
8. Pokračujte, kým sa spotrebuje polovica produktu
9. Nechajte motor bežať na voľnobehu 2 minúty
10. Zastavte motor a znova pripojte prívodnú hadicu vzduchu.
11. Spustite motor a zvýšte otáčky motora približne 5 až 10 krát; neprekračujte 2500 otáčok za minútu alebo prejdite autom 3 až 5 km, aby ste pomohli uvoľniť všetok uhlík v systéme.
12. Pred vypnutím motora nechajte motor po dobu aspoň jednej minúty opäť voľnobeh.
UPOZORNENIE: NESTRIEKAJTE PRIAMO DO TURBA A INTERCOOLERU
Sada obsahuje
1x JLM Air Intake & EGR Cleaner 500ml - čistič sania a EGR
2x JLM Diesel Rapid Fuel System Cleaner 500ml - preplach naftových vstrekovačov
Zľava 16% oproti nákupu produktov jednotlivo.
Informácie o produkte
Ako použiť jednotlivé produkty?
V prípade menej kvalitnej nafty, ale ak v prípade dobrej nafty dochádza časom k usadzovaniu nečistôt na naftových vstrekovačoch. Dôsledkom je väčšia dymivosť, zvýšená spotreba nafty, pretože nedochádza k presnému dávkovaniu nafty. Zanesené vstrekovače spôsobujú kolísanie otáčok pri voľnobehu, ale aj vtedy, keď je motor v záťaži.
V dôsledku recirkulácie výfukových plynov a v kombinácii s mestskou prevádzkou naftového motoru, kedy nieje turbo dostatočne namáhané dochádza k jeho zanášaniu nečistotami a karbónom. To vedie k zvýšeniu dymivosti a následne k zanášaniu výfukového potrubia vrátane naftového katalyzátoru.
Preto sme pre Vás pripravili osvedčenú sadu produktov, ktorá pomôže detoxikovať zanesený naftový systém. Na dosiahnutie najlepšieho výsledku doporučujeme použiť uvedené produkty do každej nádrže samostatne a to v nasledujúcom poradí: 1. JLM Turbo Cleaner, 2. JLM Injector Cleaner a potom 3. JLM čistič naftového katalyzátoru.
Sada obsahuje
1x JLM Diesel Turbo Cleaner 500 ml - čistič turba
1x JLM Diesel Injector Cleaner 250 ml - čistič naftových vstrekovačov
1x JLM Catalytic Exhaust Cleaner diesel 250 ml - čistič naftového katalyzátoru
Použitím prísady JLM Stop smoke sa kompresný pomer motora zvyšuje. Výsledkom je lepší motor s vyšším výkonom a nižšou spotrebou paliva.
JLM prísada do oleja zvyšuje viskozitu oleja vďaka koncentrovanému zloženiu prísady. To zaručuje, že olej lepšie priľne k pohyblivým častiam motora a tak zlepšuje mazanie. Výsledkom je, že sa predlžuje životnosť motora.
JLM Stop Smoke sa môže miešať so všetkými typmi minerálnych, syntetických, jednostupňových a viacstupňových olejov.
Aplikácia:
Pravidelné používanie JLM pri jeho správnom dávkovaní dokazuje, že JLM aditívum zaisťuje vynikajúcu ochranu sediel ventilov. Firma GMS Holandsko, ktorá 11 rokov budovala segment ochrany sediel ventilov pre LPG a je lídrom na trhu aditív do pohonných hmôt, resp. kvapalín na ochranu ventilov, teraz ponúka svoju vlastnú radu aditív a mazív JLM, vrátane JLM aditíva na ochranu ventilov a zariadenia (kitu) na ochranu ventilov. JLM aditívum na ochranu ventilov a JLM dávkovacie zariadenie na ochranu ventilov boli úspešne prezentované na výstave Automechanika vo Frankfurte a sú už dostupné vo všetkých krajinách Európy, ako aj na ostatných kontinentoch.
Vlastnosti
Vedeli ste? Niekedy obsahoval benzín zložky olova. Olovo zvyšovalo oktánové číslo benzínu až o 10 jednotiek a tiež slúžilo ako nevyhnutná zložka na dobré mazanie ventilov a sediel. Z dôvodu ochrany zdravia a životného prostredia sa už olovo nepoužíva. Hlavne pri starších autách a veteránoch je potrebné domazávať ventily a sedlá ventilov. K tomu slúži Valve Saver Fluid. Pridajte do benzínu Valve Saver Fluid v pomere 1:1000 a ochránite sedlá ventilov.
|
Pravidelné používanie JLM pri jeho správnom dávkovaní dokazuje, že JLM aditívum zaisťuje vynikajúcu ochranu sediel ventilov.
Firma GMS Holandsko, ktorá 11 rokov budovala segment ochrany sediel ventilov pre LPG a je lídrom na trhu aditív do pohonných hmôt, resp. kvapalín na ochranu ventilov, teraz ponúka svoju vlastnú radu aditív a mazív JLM, vrátane JLM aditíva na ochranu ventilov a zariadenia (kitu) na ochranu ventilov.
Všetky JLM produkty sú najvyššej kvality a sú podložené testami o ich skúškach v nemeckých laboratóriách. JLM vyvinula kompletnú radu prídavných kvapalín a mazív pre spotrebiteľov, s využitím najnovších technológií pri ich testovaní a vylepšovaní.
JLM aditívum na ochranu ventilov a JLM dávkovacie zariadenie na ochranu ventilov boli úspešne prezentované na výstave Automechanika vo Frankfurte a sú už dostupné vo všetkých krajinách Európy, ako aj na ostatných kontinentoch.
Vlastnosti
Určený pre všetky tipy dieselových motorov.
Počas zimného obdobia motor chránia.
Znižuje spotrebu paliva až o 5%.
Pôsobí proti zrážaniu kryštáľov parafínu a upchávania palivového filtra až do teploty -39°C.
Udržiava v čistote trysky, maže palivové čerpadlo a zabraňuje korózii častí palivovej sústavy.
Zvyšuje cetánové číslo nafty, čím uľahčuje zimné štarty. Dokonalé parametre boli povrdené centrálnym laboratóriom ropy v Krakove. Od r. 2006 mu bola každoročne udelená zlatá medaila od užívateľov.
Mimoriadne účinný a neagresívny prípravok na umývanie motorov, strojov, náradia, podláh a na čistenie stojanov pre čerpanie PHM. Odstraňuje usadeniny od soli, rozpúšťa ropné látky, mastné usadeniny a iné nečistoty. Nenapadá gumové ani hliníkové časti. Špeciálne zloženie prípravku AKRA nepoškodzuje životné prostredie. Obsahuje zmes účinných surfaktantov s prídavkom špeciálnych aktívnych nanočastíc, ktoré napomáhajú k vyčisteniu najsilnejšie znečistených povrchov. Nepoškodzuje lak ani gumové časti a zároveň chráni pred koróziou.
K2 ANTI MARTEN, 400 ml, ochranný sprej odpudzujúci kuny, mačky a rôzne hlodavce z priestorov Vášho automobilu. Je zložený z vybraných éterických olejov, ktoré sú pre tieto zvieratá odpudzujúce, no napriek tomu je prípravok zdravotne nezávadný (neškodí ľuďom ani zvieratám). Po nanesení na vybraný povrch vytvorí špeciálnu ochrannú vrstvu, ktorá je dlhotrvajúca a taktiež odolná voči teplu a atmosférickým vplyvom.
NÁVOD: Nádobu s ochranným sprejom K2 ANTI MARTEN dôkladne pretrepte a následne prípravok rovnomerne nastriekajte na vybraný povrch.
ODPORÚČANIE: Používajte preventívne raz za 1-2 mesiace.
Zabraňuje usadzovaniu vody na dne nádrže a tým chráni palivo pred zamrznutím. Výrobok vysokej kvality je vhodný do benzínových a dieselových motorov. Návod na použitie: Obsah fľaštičky vlejete do nádrže. Jedno balenie postačí na 40 až 80 l paliva.
K2 BELT DRESSING, 400 ml, je prípravok na klinové remene, ktorý odstraňuje hluk, obnovuje pružnosť a chráni remene pred vysychaním čím celkovo predlžuje ich životnosť (využitie v osobných automobiloch, v nákladných autách, hospodárskych strojoch, domácnostiach atď.).
NÁVOD: 1. vypnite motor, 2. aplikujte sprej na bočné plochy, ktoré prichádzajú do kontaktu s poháňacím mechanizmom, 3. spustite motor na niekoľko minút kvôli rovnomernému rozloženiu prípravku.
Návod na použitie:
1. Pred lakovaním očistite hrdzu a vyčistite povrch. K odmastenie povrchu použite čistič bŕzd K2 BRAKE CLEANER.
2. V prípade lakovania bez demontáže úplne zakryte všetky okolité časti.
3. Pred použitím prípravok pretrepať.
4. Naneste viacej vrstvy v intervaloch 10 minút. Výrobok nenanášajte na trecie prvky, káble a pohyblivé časti bŕzd.
Návod na použitie:
1. Pred lakovaním očistite hrdzu a vyčistite povrch. K odmastenie povrchu použite čistič bŕzd K2 BRAKE CLEANER.
2. V prípade lakovania bez demontáže úplne zakryte všetky okolité časti.
3. Pred použitím prípravok pretrepať.
4. Naneste viacej vrstvy v intervaloch 10 minút. Výrobok nenanášajte na trecie prvky, káble a pohyblivé časti bŕzd.